Szukaj:Słowo(a): Warszawa Zachodnia Grójec autobusy

ale tir sie nie przewraca dzien w dzien i nie masz z tego powodu
codziennie problemow.
o to chodzi.



Jeżeli chodzi o trasę Warszawa - Radom to z powodu modernizacji do S7
obwodnicy Grójca oraz odcinka Białobrzegi - Jedlińsk każdy autobus na
tej trasie ma minimum +30 w stosunku do rozkładu. Sam jechałem
kilkukrotnie i czas przejazdu Wwa Dworzec Zachodni PKS - Radom dworzec
PKS wynosił 3h. Trasy nie da się przejechać dużo szybciej, bo na
modernizowanych odcinkach jedzie sznur samochodów w obu kierunkach z
prędkością 20-50km/h.

Pozdr.

No i pojechał kielecki kimatyzowany lider, tranzytem przez Warszawę jechały (jesli dobrze dostrzegłem) trzy pasażerki, w tym jedna dorosła. Ciekawe, co będzie w wakacje - dotąd do Władysławowa mieliśmy w nocy w piątki i soboty grójecki autobus (o 22:00 z Warszawy). Zastanawia mnie, czy były jakieś tarcia z Grójcem na tym polu, choć na kielecki wóz chyba w Warszawie nie da sie kupić biletu (w kasie oczywiście). Jak dobrze pójdzie, to jutro też sie przejdę na Zachodni i popatrzę.
No i pojechał kielecki kimatyzowany lider, tranzytem przez Warszawę jechały (jesli dobrze dostrzegłem) trzy pasażerki, w tym jedna dorosła. Ciekawe, co będzie w wakacje - dotąd do Władysławowa mieliśmy w nocy w piątki i soboty grójecki autobus (o 22:00 z Warszawy). Zastanawia mnie, czy były jakieś tarcia z Grójcem na tym polu, choć na kielecki wóz chyba w Warszawie nie da sie kupić biletu (w kasie oczywiście). Jak dobrze pójdzie, to jutro też sie przejdę na Zachodni i popatrzę.



Raz tylko widziałem wejherowski autobus w Krakowie i był to stary Mercedes O.303.
Na trasie Radom - Warszawa pojawi się nowy przewoźnik.


Czy znasz może nazwę tej nowej firmy przewozowej

Jeszcze tańsze przewozy z Radomia do Wa-wy oferuje Express Koziołek: normalny 14zł, ulgowy 9,80zł.
Busy odjeżdżają z ul. Beliny-Prażmowskiego (przy Hotelu Glass) o: 05:20, 11:45, 16:15 i jadą do... Metro Wilanowska.
Po trasie zatrzymują się tylko przy skrzyżowaniu Chrobrego/Mierzejewskiego.
Z Metro Wilanowska odjeżdżają o: 09:25, 14:35, 18:40.

Grójec i Białobrzegi omijają ponadto autobusy PKS Kozienice jedynym kursem o 15:00 z Dworca Zachodniego do Radomia.
na 100% jak w wawie z dworca zachodniego wsiądziesz w "Warszawa-Grójec" to autobus zatrzyma się 400m od mojego domu po prostu dojeżdżasz do dworca w Grójcu Z tego co się orientuje to z innych dworców tez można dojechać, ale ja jeździłem tylko na/z zachodniego podróż trwa 50min
k*, jakbym nie miał tak daleko z Warszawy do Lublina chętnie bym wyskoczył na taki rajdzik autobusowy. W Warszawie "dziewiątki" są tylko u podmiejskich prywaciarzy, najczęściej z plastikowymi wstawkami z przodu a'la autosan tramp.



Serdecznie zapraszamy
nie przesadzaj, do Wawy też przyjeżdża sporo dziewiątek z PKS Grójec, Mińsk maz., Ciechanów, Garwolin itp.

z Warszawy do Lublina na nasz rajdzik można dojechać busem o 2.15 z Zachodniego ( jest to bus Gdańsk - Lublin). Ból że trzeba wstawać w nocy ale co zrobić

wieczorem tymże busem można do Wawy wrócić ( o 20.00 z Lublina)

jakbyś się namyślił zapraszamy
pewnie w okolicach kwietnia - maja będzie ten rajd
To i tak jeszcze nic. Wystarczy przejść się na dworzec zachodni w Warszawie, by zobaczyć, jakie autobusy przewoźnicy z tamtego regionu puszczają na kursy lokalne. Dla przykładu:
-kurs Warszawa-Pułtusk Scania Irizar Century (PKS Ciechanów)
-kursy Warszawa-Grójec Volvo B12-500 Drogmoller (PKS Grójec)
-kursy Warszawa-Mława Volva Sunsundegui Sideral, Autosany H10-12 i inne "lepsze" wózki
Że już nie wspomnę o 3-osiowym Irizarze z PKS kozienice na kursie Warszawa-Kozienice .

Ej no. Linie podmiejskie PKS-u (50, 64, 101-106, 154, 154bis i M-ki różne)
to jest właściwie komunikacja miejska. ;) Jak na standardy przewozów
lokalnych
i dalekobieżnych to jest dobrze, ale jak na coś, co usiłuje być
komunikacją
(pod)miejską to słabiutko w porównaniu z liniami podmiejskimi MPK.



To jest Twoja subiektywna opinia. Pierwotnie część tych linii rzeczywiście
miała charakter komunikacji gminnej. Później (o ile mi wiadomo - mogę się
mylić), większość gmin zrezygnowało z jej organizowania, uznając że
wystarczą im warunki PKS-owe. Tym sposobem zniknęły ulgi przy przejazdach
jednorazowych itd.
 A ja nie twierdzę, że infrastruktura PKS Częstochowa jest ideałem, tylko że
w porównaniu z innymi przewoźnikami prywatnymi, a zwłaszcza z innymi PKS-ami
to oni są jednymi z najlepszych. Przejedź się do miast w których "panują"
prywatne busy (Lublin, Zakopane, GOP, Piotrków Tryb.) albo np. do Warszawy
zobaczyć kursy podwarszawskich PKS-ów. Dno. Takie typowe przewozy dla
motłochu, znaczy stałych bywalców. Ale wywiesić rozkład jazdy, zrobić jakieś
cywilizowane tablice, to po co? Ktoś kiedyś zrobił prowokację i zapytał na
któreś warszawskiej grupie dyskusyjnej, jak dojechać do pewnej miejscowości.
Odpowiedzi padały różne i ciekawe, m. in. żeby się udać do informacji PKS na
dworcu Zachodnim (pudło, to w ogóle inny świat). Tymczasem do tej
miejscowości co pół godziny jedzie autobus PKS Mińsk Mazowiecki, który w
Warszawie zatrzymuje się na... wszystkich przystankach wzdłuż Alej
Jerozolimskich. Zastanawiam się jaka procentowo ilość miejscowości w Polsce
jest obarczona takim problemem. Skąd laik ma wiedzieć, że żeby się dostać do
np. Góry Kalwarii, to trzeba szukać PKS Piaseczno, a już do Słomczyna - PKS
Grójec. Albo żeby dojechać z Niedzicy-Zamek (w Pieninach) do Nowego Targu to
PKS Nowy Targ, ale do Szczawnicy to już... PKS Zakopane. Na Słowacji SADyści
mają wspólny rozkład (łączny z czeskim) dostępny na jednej stronie
internetowej wg miejscowości i numerów linii, a u nas każdy sobie rzepkę
skrobie i jeździ tylko dla tubylców.
PKS Radom ma nowe połączenia:

sezonowe:
Radom - Warszawa - Gdańsk - Gdynia - Sopot - Władysławowo - Jastrnia - Hel

P& Dworce i przystanki P&
21.15 Radom Dworzec Autobusowy 19.30
21.25 Radom, ul. Kusocińskiego 19.25
21.55 Białobrzegi, Al. Krakowska 18.55
22.20 Grójec Urząd Pocztowy 18.30
23.00 Warszawa Okęcie 17.55
23.15 Warszawa Dworzec Autobusowy Zachodni 17.45
5.20 Gdańsk Dworzec Autobusowy 11.30
5.35 Sopot, Boh. Monte Cassino/Al. Niepodległości 11.10
5.45 Gdynia Dworzec Kolejowy 11.00
6.30 Władysławowo Przystanek Dworcowy 10.15
6.40 Chałupy 10.05
6.48 Kuźnica 9.57
6.56 Jastarnia 9.49
7.00 Jurata 9.45
7.15 Hel Koga 9.30

Oznaczenia:
P - kurs pospieszny
& - kursuje w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia

oraz całoroczne:

Nowa linia kominikacyjna PPKS Radom już od 15 czerwca 2005
Bezpośrednie pospieszne połączenie relacji
Lublin - Radom - Kielce - Częstochowa - Opole - Kłodzko - Polanica Zdrój - Duszniki Zdrój - Kudowa Zdrój
LnP Dworce i przystanki LnP
18.32 Lublin Dworzec Autobusowy 8.40
19.25 Puławy Dworzec Autobusowy 7.45
19.55 Zwoleń Dworzec Autobusowy 7.10
20.50 Radom Dworzec Autobusowy 6.30
21.20 Szydłowiec Dworzec Autobusowy 5.40
21.32 Skarżysko-Kam. Bzin 5.25
21.40 Suchedniów 5.15
22.15 Kielce Dworzec Autobusowy 4.45
22.55 Jędrzejów, ul. Kielecka 3.55
23.35 Szczekociny Dworzec Autobusowy 3.15
0.40 Częstochowa Dworzec Autobusowy 2.15
1.20 Lubliniec Dworzec Autobusowy 1.30
2.30 Opole Dworzec Autobusowy 0.25
3.35 Nysa Dworzec Autobusowy 23.15
3.50 Otmuchów Przystanek Dworcowy 23.00
4.05 Paczków Przystanek Dworcowy 22.45
4.20 Złoty Stok, ul. Kłodzka 22.30
4.45 Kłodzko Dworzec Autobusowy 22.10
5.00 Polanica Zdrój, ul. Kłodzka 21.50
5.09 Szczytna Skrzyżowanie 21.41
5.16 Duszniki Zdrój ZEM 21.34
5.33 Kudowa Zdrój Dworzec Kol., ul. Główna 21.17
5.35 Kudowa Zdrój, ul. 1 Maja 21.15

Oznaczenia:
n - nie kursuje w Wielką Sobotę, w Wigilię, 31 grudnia.
P - kurs pospieszny.
L - nie kursuje 1 stycznia, dwa dni Wielkanocy, dwa dni Bożego Narodzenia.

Ciekawe co na to Lublin i Puławy, czy jakieś "strzały" wypuszczą w tym roku. Radom widocznie ma niezłą przebitkę.


| Widzisz, ja mam do centrum 12 km i tez siedze. A niestety bus tego w
| 10 minut nie pokona.

Ale w 15 min jak najbardziej. I nie trzeba kopać tuneli za parę miliardów.



Czlowieku, czy ty rozumiesz - 500 osob co trzy minuty?? Te busy by
jechaly zderzak w zderzak i bylyby jedynymi uczestnikami ruchu.
Tak samo z linia tramwajowa, gdzie sklay 2x105Na jezdza nawet co 2,5
minuty. Jesli nw kazdym takim skladzie mamy 120 osob, to jest to 10
busow! 10 busow co 150 sekund! Jedne bus na 15 sekund...
(wiem, zaraz napiszesz, ze Lublina z metrem i tramwajami sobie nie
wyobrazasz, ale ci tylko chce pokazac, za naprawde to nie jest
widzimis, tylko po co wynaleziono te wielkopojemne srodki transportu)

| Ja jak sie musze odchudzac, to w ogole nie wsiadam do KM, tylko jade
| rowerem. Nawet ostatnio jakies lubelskie busy wyprzedzalem.

A myślałeś o Tour de France?



Nie, za cienki jestem. Po prostu w centrum Warszawy mijasz te same
samochody na swiatlach z reguly z 5 razy (jesli jedziesz jedna ulica).
Ja osiagam predkosc srednia ok.20 km w Srodmiesciu i jest to
minimalnie mniej niz maja samochody, zas wiecej niz autobusy i
tramwaje.  Tak tu sie powoli jezdzi!

| Pisze o lawirowaniu sprawniejszym niz _samochody_osobowe_ od ktorych
| to nawet rower jest szybszy (a wiec jesli bus jest minimalnie mniej
| sprawny niz samochod osobowy

To zależy jaki jest to samochód osobowy. Maluch czy Mercedes na ten przykład.



Kiepski przyklad. Maluch jest zwinny, bo maly, ale ma kiepskie
przyspieszenia, za to Mercedes na odwrot - bilans moze wyjsc na
zero...

| to jest jeszcze wolniejszy niz rower czy
| pociag PKP).

TO u nas niemożliwe. Nie ma takich korków.



U nas by tez nie bylo, gdyby byly busy, nie?

| Lucky you!
| Ale widzisz, ze nie masz sie co z Polski A nasmiewac, bo sam
| udowadniasz, ze busy tutaj na nic sie nie przydadza.

Owszem uważam że by się przydały. Np. na trasie Wawa - Grójec, Wawa -
Piaseczno,



Ciekaw jestem czy wiesz o czym mowisz. Tutaj nawet co 5 minut w
szczycie jedzie kompletnie pelen (conajmniej 160-180 osob) Ikarus 280
ZTMu! Czyli 12to osobowy bus co 20 sekund... Kretyn by takie
rozwiazanie wprowadzil. Jest natomiast na tej trasie _co_2_h_
"prywaciarz" jezdzacy 12m zachodnimi zlomami. Jak na razie bez
sukcesow - likwidowal nawet ostatnio jakis kurs.
Aha, chcesz jeszcze Gore Kalwarie podciagnac pod to, czyli bus nawet
troche czesciej niz co 20 sekund...

W całym może nie, ale na 99% obszaru tak ( chyba wielkie miasta nie zajmują
więcej niż 1 %)



W tej chwili ci nie powiem, ale mysle, ze razem z aglomeracjami - tak.
Z reszta - zalezy co to "duze miasta".
A przede wszystkim - nie takich rzeczy nie rozpatruje sie
powierzchniowo, tylko ludnosciowo. A w samej WWA aglomeracji 5%
mieszkancow Polski jest. Razem z GOPem juz ze 13%, a z 3miastem 15%.

Te smrody są zastępowane ( powoli) niskopodłogowcami. oby stało się to jak
najszybciej. Tutaj przynajmniej jest sprawiedliwie - niski standard - mało
płacisz



Czyli jednak - nawet Lublin "nie tylko busami stoi"

kovaL


| W Polsce nie istnieje cos takiego jak "kolejka aglomeracyjna".

|     Tak, ale topic jest kolejka wąskotorowa XXI wieku, co oznacza, że
| stawiam pytanie o kształt takiej formy transportu w XXI wieku
Pytanie wobec tego brzmi: jaki jest sens budowania waskotorowych
kolei aglomeracyjnych, kiedy w aglomeracjach nie umiemy nawet wykorzystac
istniejacej sieci normalnotorowej?



    Coś tu zapętliłem w poprzednim post - zaraz będę to prostować !

Myslalem, ze chodzi Ci o to, jaki ksztalt
beda mialy istniejace dzis w Polsce koleje wask.



    Masz rację - gdzieś mi tu umknął sens wypowiedzi i topic wątku.

Tedy trzeba się określić: - chodzi mi o dwie kwestie:
1. Jakie miejsce znajdą w nowej sytuacji komunikacyjnej Polski stare linie
wąskotorowe - ich szanse i możliwości modernizacji
2. Czy kolej wąskotorowa ma szanse na inwestycje od zera, czyli czy wiek XXI
przyniesie nam nowe linie wąskotorowe ( jedynym wybudowanym po 1945 roku
odcinkiem wąskotorówki był odcinek Grabina - Zagórów na linii Jarocińskiej
Kolei Powiatowej oddany do użytku 10 grudnia 1947 roku - dziś pozostały po
nim krzaczory na dawnym nasypie).

| To, że grójecka leży poza aglomeracją jest wyłącznie skutkiem braku
| wyobraźni ludzi, którzy ją odcięli od Warszawy lub tzw. byznesowego
| podejścia do sprawy.
Na pewno odciecie od Warszawy bylo dla niej ciosem. Tez tak
uwazam.



    Wyobraźmy sobie, że WKD dojeżdża tylko do Opaczy !

Najpierw metro musi dotrzec do Piaseczna ;)) Na razie nic tego nie
zapowiada.



    Warszawa będzie się rozrastać to jest pewnik - jednym z kierunków
zabudowy będzie południowy -rozbudowa metra to konieczność, choćby miałoby
to być metro naziemne ( np. jak w Moskwie do Kołomienskoje ) skomunikowanie
metra i istniejącej linii kolejki wąskotorowej to moim zadaniem wcale nie

ulicowych ) w samej Warszawie.
Już dziś w godzinach jazdy i powrotu z pracy widać, że tramwaj wygrywa z
transportem indywidualnym ( a to dopiero tylko początek wzrostu liczby
samochodów - już dziś za 2-3 tysiące można kupić samochód na chodzie, co dla
młodych ludzi wkraczajacych w dorosłe życie jest szansą posiadania swych 4
kółek, za 2-3 lata obecne np. Astry itd. będzie można kupić za mniej więcej
podobne pieniądze ). Brak alternatywy torowej dla transportu indywidualnego
powoduje, że ludzie jadą godzinami do Centrum, tu opłaca im się zapłacić
parking ( władze miasta i firmy parkingowe zacierają rączki ), bo... ano
pójdź na Dworzec Wwa Zachodnia PKS i przejedź się do Grójca .

III wojna swiatowa - najbardziej prawdopodobnym powodem wzrostu
znaczenia kolei waskotorowych?



    To Mussolini powiedział, że historia rozwoju ludzkosci jest historia
wojen :((

Zwroc uwage, ze to autobusy wyparly kolej wask. w przewozach
pasazerskich.



    Tak na prawdę to kolejki same przyczyniły się do swej zagłady.
Transport kolejowy tani i masowy oraz łatwy dowóz ludzi powodował, że koszty
budowy drogi wzdłuż linii kolejki wąskotorowej był jedną z tanich inwestycji
drogowych. I tak kolejki wąskotorowe wożąc materiały potrzebne do budowy
drogi i ludzi jakby zakładały na "swą szyję" samozaciskający się sznur, co w
konsekwencji uwolnienia zakupu 4 - kółek spowodowało plaję przewozów
towarowych i
pasażerskich, bo również autobusy jadąc po tej samej trasie wygrywały
czasowo z ciuchcią .

Moge sie zgodzic z teza, ze upanstwowienie zabilo czesc kolei
waskotorowych. Ale nie jest wcale pewne, czy ponowna prywatyzacja
je wskrzesi.



    Prywatyzacja to nie jest panaceum.
W obecnych warunkach komunikacyjnych kolejka wąskotorowa moim zdaniem musi
być ogniwem zintegrowanego systemu komunikacyjnego. Jako, ze jej rola jest
ograniczona do pewnego nazwijmy to regionu, to powinno to być
"wielobranżowe" przedsiebiorstwo komunikacyjne - pewien pomysł w tej
dziedzinie prezentuje Arcik w swym post w tej "gałązce" dyskusji.

Osobiscie uwazam, ze trakcja parowa moze byc remedium
na wiele klopotow kolei lokalnych i zdaje sie nie do konca jestem
odosobniony w tych pogladach.



    Ale tu rodzą się pytania:
- produkcja taboru
- fachowcy
- zaplecze remontowe
- i jedno może z najważniejszych - kto będzie chciał pracować w takich
warunkach ?
Trakcja parowa to jednak chyba przeszłość, choć żal, żal ...
KaWu

za stroną pksradom.pl

PPKS Radom wznawia na okres od 1 lipca do 31 sierpnia 2006r kursowanie autobusów na linii
Radom - Warszawa - Elbląg - Stegna - Krynica Morska
Kierunek Krynica Morska Dworce i przystanki Kierunek Radom
Pc Pc
6.45 Radom Dworzec Autobusowy 1.10
6.49 Radom, ul. Kusocińskiego 1.06
6.53 Radom, os. Michałów 1.02
7.20 Białobrzegi, Al. Krakowska 0.35
7.45 Grójec, Urząd Pocztowy 0.10
8.21 Warszawa, Okęcie 23.34
8.31 Warszawa, Ul. Bitwy Warsz. 23.24
8.45 Warszawa DA Zachodni 23.20
9.55 Płońsk Dworzec Autobusowy 22.10
13.40 Elbląg Dworzec Autobusowy 19.20
14.20 Stegna Przystanek Dworcowy 17.35
14.25 Sztutowo 17.30
14.33 Kąty Rybackie 17.22
14.43 Krynica Morska CPN 17.12
14.45 Krynica Morska 17.10

Oznaczenia: P - kurs pospieszny
c - kursuje w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia

Wybrane ceny biletów:

Bilety normalne:

* Radom - Krynica Morska - 54
* Warszawa - Krynica Morska - 48 zł

Bilety z ulgą 25%

* Radom - Krynica Morska - 41 zł
* Warszawa - Krynica Morska - 36 zł

25% zniżki w opłacie za przejazd dla seniorów powyżej 60 roku życia, studentów do 26 roku życia oraz dzieci w wieku od 4 do 7 lat. Dzieci w wieku do lat 4 przewożone są bezpłatnie.

Uwaga! Podróżni z Warszawy mogą nabyć bilety w kasach Dworca PKS Warszawa Zachodnia

PPKS Radom wznawia na okres od 1 lipca do 30 sierpnia 2006r kursowanie autobusów na linii
Radom - Warszawa - Gdańsk - Gdynia - Sopot - Władysławowo - Jastarnia - Hel
Kierunek Radom Dworce i przystanki Kierunek Hel
P& P#
21.15 Radom Dworzec Autobusowy 19.30
21.25 Radom, ul. Kusocińskiego 19.25
21.55 Białobrzegi, Al. Krakowska 18.55
22.20 Grójec Urząd Pocztowy 18.30
23.00 Warszawa Okęcie 17.55
23.15 Warszawa Dworzec Autobusowy Zachodni 17.45
5.20 Gdańsk Dworzec Autobusowy 11.30
5.35 Sopot, Ul. Boh. Monte Cassino / Al. Niepodległości 11.10
5.45 Gdynia Dworzec Kolejowy 11.00
6.30 Władysławowo Przystanek Dworcowy 10.15
6.40 Chałupy 10.05
6.48 Kuźnica 9.57
6.56 Jastarnia 9.49
7.00 Jurata 9.45
7.15 Hel Koga 9.30

Oznaczenia: P - kurs pospieszny
# - kursuje w okresie od 2 lipca do 31 sierpnia
& - kursuje w okresie od 1 lipca do 30 sierpnia

Wybrane ceny biletów:

Bilety normalne:

* Radom - Hel - 59 zł
* Radom - Władysławowo - 57 zł
* Warszawa - Hel - 54 zł
* Warszawa - Władysławowo - 52 zł

Bilety z ulgą 25%

* Radom - Hel - 45 zł
* Radom - Władysławowo - 43 zł
* Warszawa - Hel - 41 zł
* Warszawa - Władysławowo - 39 zł

25% zniżki w opłacie za przejazd dla seniorów powyżej 60 roku życia, studentów do 26 roku życia oraz dzieci w wieku od 4 do 7 lat. Dzieci w wieku do lat 4 przewożone są bezpłatnie.

Uwaga! Podróżni z Warszawy mogą nabyć bilety w kasach Dworca PKS Warszawa Zachodnia
Do Arona: powinieneś Pan wziąć haloperidol w czopku, bo masz Pan schizofrenię.
Po primo, mowa moja była nie o prędkości, a o stylu jazdy. Celowo podałem skrajny przypadek z jakim miałem styczność, żeby to uwidocznić. Autobus może jechac setkę, sam przecież nie jeżdżę wolno, ale na pewno autobus nie będzie wyprzedzał kolumny samochodów pasem dla przeciwległego ruchu, bo kierowca jest tego świadomy, że dwunastometrowy pojazd nie wjedzie w lukę między dwoma polonezami i nie zahamuje na 20 metrach.
Po wtóre, Szanowny Moderatorze TFZ, po Twojej wypowiedzi wnioskuję, że nie masz prawa jazdy i prowadzenie pojazdów jest Ci obce. Jeżeli przykładowo na drodze pozamiejskiej kolumna ok. 10 pojazdów jedzie 75km/h i ja jadę Golfem między dwoma TIRami (z rodziną w dodatku), to nie będę hamował gwałtownie do trzydziestki, żeby wpuścić wariata, gdyż zagrożenie które bym tym spowodował dla siebie, rodziny i innych współużytkowników drogi jest niewspółmierne, gdyż powstać mógłby karambol na kilka aut, a te osobówki, które jechaly pomiędzy TIRami zostałyby sprasowane. Obowiązkiem moim jest zmniejszyć prędkość tak, aby nie stanowić zagrożenia dla innych użytkowników drogi (zatem maksymalnie o 10-15km/h), co dla busiarza jadącego 135km/h nie wystarczy aby zmieścić się w luce, bo po prostu on nie zdąży w miejscu wyhamować do takiej prędkości, jaką ma samochód przede mną (75km/h). Z kolei paradoksalnie im samochody przede mną bardziej będą zmniejszać prędkość, tym mniejszą prędkość będzie musiał mieć busiarz tak aby wjechać między nie i ich nie najechać.
Po trzecie, obserwując kilka razy w tygodniu od pięciu lat dworce PKS w Warszawie śmiem twierdzić, że Dziewiątka czy PR110 na dalekobieżnych trasach to rzadkość w dzisiejszych czasach i bardzo kiepskie kondycyjnie PKSy taki tabor wystawiają. Tak naprawdę np. jedyne H9 na Zachodnim to PKS Grójec i Mława i jeżdżą one po wsiach. Kiedyś Krosno jeszcze robiło taki numer do Warszawy. Na Wschodnim oczywiście PKS Lublin.
Niezorientowanemu Aronowi wytłumaczę, że Warszawa leży w środku Polski, a do tego jest stolicą zatem jeżdżą do nas PKSy z całego kraju. Mamy więc na dworcach przegląd taboru PKSowego Polski na liniach dalekobieżnych.
Po czwarte, śmiem twierdzić, że przyczyną fatalnego taboru PKSów w lubelskiem jest właśnie nieuczciwa konkurencja busowa, która powoduje, że kursy PKSów są nierentowne. Przedsiębiorstwa przynoszą więc straty i nie stać ich na nowe zakupy. PKS w tych rejonach, gdzie konkurencja busowa praktycznie nie istnieje są dziś najbogatszymi tego typu przedsiębiorstwami w kraju- np. PKS Grójec czy PKS Nowy Sącz i obecnie obsługują również kursy spoza swoich okolic.
Po piąte nie umniejszam statusu dwuletniego Sprintera jadącego 100km/h jeżeli przewozi on tyle pasażerów, ile średnio przypada na taką powierzchnię w autobusie turystycznym, a nie tyle, dla ilu miejsce przygotował właściciel. I jeżeli kierowca jest osobą nie cierpiącą na schizofrenię i mającą cokolwiek wyobraźni. I doświadczenia. Co w tym busowym biznesie póki co jest rzadkością, a czego Państwu życzę.
Na koniec dyskusję o busach uważam za zamkniętą, gdyż niektórzy dysputanci nie słuchają kontrargumentów, przypominają zatem pieniaczy. Nie mam zamiaru ich wymieniać, żeby ich nie obrażać. Sami wiedzą o kogo chodzi.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,4814106.html

[Warszawa] Cięcia w komunikacji przed podwyżką cen biletów

Coraz rzadziej jeżdżą autobusy wieczorami, Zarząd Transportu Miejskiego przesuwa też wprowadzenie lepszych rozkładów jazdy dla tramwajów. Czy tę mizerię w komunikacji ma uratować dopiero podwyżka cen biletów?

W ostatni weekend kolejne linie zaczęły jeździć tylko co 30 minut aż do godz. 11 i już po godz. 17.30. Teraz takie autobusy jak 130, 156 czy 510 z Dworca Centralnego na Tarchomin o tej porze pojawiają się na przystankach rzadziej niż PKS-y do Grójca (te wyruszają z Dworca Zachodniego co 15-20 minut). To kolejna seria porannych i wieczornych cięć w dni wolne od pracy - pierwsza była we wrześniu i objęła dziewięć linii. - To wybór mniejszego zła. Cięcia są w porze mniejszego ruchu zamiast w godzinach szczytu - broni się Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego. I dodaje, że Miejskie Zakłady Autobusowe nadal mają problemy z obsadą kursów, bo brakuje kierowców.

A co z tramwajami? Jesienią dyrektor ZTM obiecywał w "Gazecie", że od nowego roku przywróci lepsze rozkłady jazdy. Najpopularniejsze linie miałyby zabierać pasażerów co 5 min, pozostałe - co 10 lub 15. Teraz większość jeździ w godzinach szczytu tylko co 12 min. I znowu stadami: 28 skrada się tuż szóstką, 17 ciągnie się tą samą trasą za 33 przez pół miasta. - Kiedy mówiłem o nowym roku, nie oznaczało to 1 stycznia. Zrobimy to najpóźniej po feriach, w drugiej połowie lutego. To będzie pierwszy test programu komputerowego Busman, który układa rozkłady jazdy - deklaruje dyrektor Ruta.

W poniedziałek w sprawie rozkładów dla tramwajów spotyka się z działem przewozów ZTM. Prawdopodobnie nie obędzie się bez likwidacji niektórych linii.

Zmiany przez cały rok

Czy powtórzy się chaos, który towarzyszył wielu zmianom tras w zeszłym roku? Część pasażerów narzekała, że niektóre były nietrafione. - Ale ja w przeciwieństwie do moich poprzedników nadal będę wprowadzał zmiany. I nie będą robione "na kolanie" - obiecuje Leszek Ruta, który za "rozruszanie komunikacji po poprzednikach" był niedawno nominowany do "Stołka", nagrody "Gazety". I głosami kolegium redakcyjnego jako jedyny urzędnik znalazł się w ścisłej czołówce kandydatów.

Następne zmiany tras ZTM chciałby wprowadzać cyklicznie, np. po feriach albo po wakacjach. Teraz urzędnicy pracują nad układem komunikacyjnym w Raszynie, gdzie autobusy utykają w korkach i przez to się spóźniają. Niewykluczone, że część linii jadących trasą krakowską czy katowicką będzie zawracać już w Jankach i tu pasażerom przyjdzie się przesiadać w stronę Okęcia.

Kolejna porcja przetasowań w trasach autobusów będzie się wiązała z otwarciem nowej pętli przy stacji metra Marymont. Przed wakacjami przeniosą się tu głównie linie zawracające teraz na pl. Wilsona. Z kolei po wakacjach, w momencie otwarcia ostatniej stacji metra pod Hutą Warszawa, ZTM chce ostatecznie uporządkować układ linii na Bielanach.

Więcej kursów, wyższe ceny

Urzędnicy podkreślają, że realizacja ich planów częściowo zależy od zmian cen biletów. W grudniu do Rady Warszawy wpłynął projekt podwyżek (np. jednorazowe zdrożałyby do 3 zł, a miesięczne do 78 zł) i obniżek (podmiejskie staniałyby do 4 zł, a nocne do 3 zł). Radni mieli się nim zająć przed Bożym Narodzeniem, ale nie zanosi się na to, by zrobili to nawet na najbliższej sesji w tym tygodniu.

Tymczasem po zmianie taryfy ratusz spodziewa się dodatkowo 100 mln zł. "Gazeta" ustaliła, że w niewielkim stopniu te pieniądze pójdą na podwyżki dla kierowców i motorniczych. Większość pochłonie wydłużenie trasy metra o cztery stacje. Pociągi mają jeździć częściej i szybciej (80 zamiast 60 km na godz.).

O 5 proc. wzrośnie też ilość przewozów tramwajowych (w zeszłym roku było to 50 mln tzw. wozokilometrów). Miasto musi się jednak liczyć z 25-procentową podwyżką cen energii elektrycznej. W pierwszym kwartale ratusz zamierza ogłosić też przetarg na nowe tramwaje.

Przybędzie pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej złożonych z dwóch wagonów. A w tym roku ZTM chce się porozumieć z Kolejami Mazowieckimi, by na całej trasie SKM z Pruszkowa do Sulejówka pasażerowie mogli korzystać ze wspólnych biletów. Od dzisiaj w granicach Warszawy pasażerowie mogą jeździć pociągami także z biletami trzydniowymi i tygodniowymi.
Ruch na Al.Krakowskiej-granica Warszawy
W ramach powszechnego pomiaru ruchu dokonanego w 2005 roku przeprowadzono poszerzone o dodatkowe badania ankietowe Warszawskie Badanie Ruchu .Pomiarem objęto obszar aglomeracji warszawskiej-Miasto stołeczne Warszawa i otaczające powiaty.Przeanalizujmy wyniki na jednym z najbardziej zatłoczonych wjazdow i wyjazdow w Warszawie z kierunku południowo –zachodniego na granicy Warszawy i Raszyna.Pomiaru dokonano w dniu 8 czerwca (środa ).Zakłada się że początek czerwca daje wyniki najbardziej zbliżone do średniorocznych.Dominują w strukturze rodzajowej pojazdów samochody osobowe-78.9 % chociaż jest to wynik mniejszy niż na większości wjazdow do stolicy a porównywalny jedynie do Traktu Brzeskiego.Samochody dostawcze zajmują druga pozycje 9.4 % a ciężarowe 9.3 %.Duża liczba samochodow dostawczych zapewne jest konsekwencja zlokalizowania w wielu podwarszawskich gminach w pasie od Grodziska przez Mszczonow i Grójec wielu centrow logistycznych i magazynowych.Bardzo wysoki udział samochodow ciężarowych pokazuje ze Aleja Krakowska leży na trasie szlaku tranzytowego ruchu cezarowego aglomeracji warszawskiej i brakuje południowo –zachodniej obwodnicy tirowskiej.Natezenie ruchu w kierunku do Warszawy ma znaczne zróżnicowanie dobowe.Od godziny 23 do 5 rano wynosi poniżej 500 samochodow na godzine.Powyzej 2500 pojazdow na godzinę występuje w godzinach 7 -9,w przedziale miedzy 2000-2500 w godzinach 6-7 ,9-12 i 18-20 .Przy wyjazdach z Warszawy powyżej 2,5 tys.pojazdow występuje tylko wgodzinach12-14 ale za to w prawie całym okresie pomiędzy godzinami 7- 20 mamy średnio ponad 2000 pojazdow na godzine.Poniżej 500 pojazdow przejeżdżało punkt kontrolny w godzinach od 0 do 5 rano.Łacznie w dniu pomiaru do Warszawy wjechało 36661 pojazdow a `wyjechało 37 040.Szczyt poranny przy wjazdach do Warszawy wynosi 2895 w godzinach7-8 a popołudniowy 2288 w godzinach18-19.Z Warszawy odpowiednio w godzinach 7-8 2097 pojazdow i popołudniowy 19-20 pojazdow 2367.W ciągu doby w dniu pomiaru przejechało w kierunku do Warszawy 28982 pojazdy osobowe,2826 dostawczych,1372 ciezarowych,210 ciężarowych z przyczepa,1807 ciężarowych z naczepa,686 autobusow,510 mikrobusow,124 osobowe z przyczepa,96 rowerow i 45 motocykli.Na szczęście samochody ciężarowe i dostawcze jeżdżą bardziej równomiernie w czasie doby i ich udział w godzinach porannego i popołudniowego szczytu jest mniejszy .Zbadano także napełnienie pojazdow przy określonej motywacji podrozy.Niestety w podstawowych motywacjach podróży: do domu ,do pracy na zakupy napełnienie samochodu jest średnio na poziomie 1,4.oznacza to ,ze w jednym samochodzie statystycznie podróżuje niecałe półtorej osoby.Jesli wiec wskaźnik motoryzacji w Warszawie przekroczył 412 samochodow na tysiąc mieszkańców i zbliżył się do statystyk Berlina nie dziwmy się ze przy rosnącej dynamice komunikacyjnej mieszkańców Warszawy i aglomeracji,słabości oferty komunikacji publicznej i niewystarczającej sieci drogowej czas który spędzamy w samochodzie w codziennych podróżach znacząco rośnie a specjaliści już dziś mówią o komunikacyjnej katastrofie.

Janusz Piechocinski ,Zespol doradców gospodarczych TOR, janusz@piechocinski.pl
"Na sesję nie przybył nikt z mieszkańców, pomimo licznych apeli w prasie i na forum, co wykorzystali przeciwnicy uchwały, twierdząc, iż mieszkańcy nie są nią zainteresowani. Nadal gmina będzie inwestować w dotychczasowe "priorytety"."

Przepraszam z jakich mieszkańców. Głosowanie w głównej mierze dotyczy tych którzy o 9,30 (jak to mój przedmówca wspomniał) pracują. Żeby do tej pracy dojechać muszą korzystać z komunikacji "oferowanej" przez PPKS Piaseczno. Jak wygląda prowadzenie tych kursów chyba nie muszę pisać.

"iż mieszkańcy nie są nią zainteresowani." - ABSURD sam pisałem listy do Urzędu Gminy

1. Skargę na PPKS Piaseczno
2.Prośbę o uruchomienie nowej linii. (jak odnajdę te listy to przedstawię tu ich treść )

Jaki jest tego rezultat? żaden Więc straciłem chęć jakiejkolwiek dalszej działalności w tym kierunku.

Zresztą nie tylko moje listy dotyczące tych kwestii docierają czy to do ZTM czy to do jednostek samorządu terytorialnego.

Jeden z nich:

Szanowni Państwo

Pomiędzy linią 728 do Złotokłosu i linią 727 przez Głosków jest wyraźnie
duży obszar miejscowości do których komunikacja miejska nie dociera.
Przystanek końcowy (pętla) linii 728 mieści się na zachodnim krańcu
miejscowości. Proszę spojrzeć na aktualną mapkę komunikacji podmiejskiej.
Złotokłos ciągnie się na ponad 2 km. Dalsze miejscowości, które należą do
gminy Piaseczno, czyli Henryków Urocze, Runów i Baszkówka są pozbawione
komunikacji miejskiej. W miejscowościach tych buduje się wiele domów,
osiedla się coraz więcej ludzi. Moja propozycja jest taka aby linia 728
kontynuowała swoją trasę robiąc pętle, czyli ulicą 3go Maja i Społeczną do
Henrykowa, dalej Gromadzką i Solidarności przez Runów do Głoskowa, Millenium
(tutaj jeździ linia 727) i Sadową przez Baszkówkę, następnie ulicą Ogrodową
i Piaseczyńską przez Zawady kończąc z powrotem na pętli w Złotokłosie.
Polecam aktualną internetową mapę okolic:
http://www.piaseczno.eu/pliki/mapa.htm . Dodać muszę, że w/w drogi są świeżo
wyremontowane i poszerzone. Proszę o informację, jakie są możliwości, czy
takie rozwiązanie jest planowane?

Pozdrawiam

ML

Odpowiedź:

Szanowny Panie,

Uprzejmie informuję, że Pana wiadomość została przekazana 26 czerwca 2008 r.
do Sekretariatu Pionu Przewozów w celu rozpatrzenia zgodnie z kompetencjami.
Otrzyma Pan pisemną odpowiedź w ciągu 30 dni.

Dodatkowo pragnę poinformować, że Zarząd Transprotu Miejskiego uruchamia lub
zmienia trasy linii podmiejskich na zlecenie Urzędów Gmin, po których
terenie przebiegają dane linie - związane jest to z finansowaniem
funkcjonowania linii.
W związku z tym Pana propozycją (oraz ogólnie rozwojem komunikacji na
terenie gminy) proponuję zainteresować Urząd Gminy Piaseczno.

Z poważaniem,

Łukasz Filipczak
Zarząd Transportu Miejskiego

Proszę Pana Radnego o zaprzestanie wypisywanie rzeczy tego typu, że mieszkańców ta kwestia nie interesuje. Moim zdaniem PPKS ma dużo "przyjaciół" w Radzie Miejskiej.

Wystarczy spojrzeć na częstotliwość kursów na poszczególnych liniach PPKS - Najwięcej jest kursów do Złotokłosu i Grójca. Linia Piaseczno - Złotokłos jest całkowicie zmonopolizowana przez PPKS. Próby wprowadzenia przewoźnika prywatnego zakończyły się fiaskiem. Dlaczego:

1.godziny kursów PPKS i przewoźnika pokrywały się.
2.PPKS kursował do Warszawy a pozostali tylko do Piaseczna - z racji, że większość musi dojechać do Warszawy i tak korzystano z PPKS.

Stąd też PPKS Piaseczno jest monopolistą i może robić wszystko. I tak np.:

Jakiś tydzień temu. Jak każdego dnia udaje się do pracy (godziny pracy 7.45 - 15.45) ale niestety autobus (kurs o godzi. 6.52 - jeden z najbardziej obleganych) nie przyjechał. Dzwonię do PPKS i okazuję się, że "samochód" się popsuł i kursu nie będzie. Czy PPKS posiada tylko jeden "samochód"? Czy Rada Miejska wie o tym. Co mają zrobić ludzie, którzy wykupili miesięczne bilety? - Dostaną jakieś odszkodowanie.

To jest absurd. Każdy wie o tym jak wygląda komunikacja do Złotokłosu. Wszyscy też wiedzieli, że na głosowanie w tych godzinach nikt się nie pojawi, bo 99% ludzi korzystających z komunikacji w tym czasie albo ma zajęcia szkolne bądź się uczy.

pozdrawiam. Może Pan Radny przesłać ten list do Rady Miejskiej z przeprosinami ode mnie, że się nie pojawiłem.

A i jeszcze jedno: W du**kratycznym państwie bezprawia, jakim jest Polska obowiązuje du**kracja pośrednia.
Witam. Prezentuje ciąg dalszy mojego projektu:

Cz. II
REFORMA KOLEI MAZOWIECKICH

1. Reforma numeracji linii oraz wznowienia/likwidacje poszczególnych tras:
Linia Trasa Częst. (szczyt/poza)
KM1xx
KM101 Warszawa Zach. – Łowicz - Łódź 3h
KM104 Warszawa Zach. - Kutno 12h
KM126 Sochaczew -Pilawa 1/2h
KM137 Łowicz – Dęblin 1/2h

KM2xx
KM216 Żyrardów - Mińsk Maz. 1/2h
KM217 Żyrardów - Siedlce 1/2h
KM226 Skierniewice - Mińsk Maz. 20/30m.
KM228 Skierniewice – Czachówek - Łuków 2/3h
KM230 Piotrków Tryb. – Warszawa Zach. 4h
KM239 Piotrków Tryb. - Czeremcha 24h
KM240 Opoczno – Warszawa Zach. 3h
KM278 Siedlce – Łuków 2h
KM279 Siedlce – Czeremcha 12h

KM3xx
KM301 Warszawa Gda. – Zegrze 1/2h
KM302 Warszawa Gda. – Legionowo – Tłuszcz 1h
KM372 Sierpc – Legionowo – Tłuszcz 24h

KM4xx
KM405 Lot. Okęcie – Lot. Modlin 20/30m
KM426 Czachówek – Nasielsk 30/60m
KM434 Radom – Skarżysko Kam. 3h
KM437 Radom – Ciechanów 2/4h
KM438 Radom – Działdowo 1/2h

KM6xx
KM602 Warszawa Wil. – Tłuszcz 20/30m
KM604 Warszawa Wil. – Ostrołęka 24h
KM605 Warszawa Wil. – Małkinia 1/2h
KM624 Tłuszcz – Ostrołęka 2/3h

KM7xx
KM702 Warszawa Zach. – Płock 24h
KM717 Sierpc – Kutno 3h
KM757 Sierpc – Pułtusk 4h

KM8xx
KM812 Radom – Przysucha 3h
KM853 Dęblin – Drzewica 3h
KM889 Łuków – Radom – Łódź 24h

KM9xx
KM902 Warszawa Wil. – Szczytno 24h
KM912 Łapy – Szczytno 24h
KM947 Siedlce – Ostrołęka 24h
KM948 Łuków – Ostrołęka 24h

Przyszłość
Kozienice – Dęblin
Kozienice – Radom
Piaseczno – Grójec
Piaseczno – Nw. Miasto nad Pilicą
Pilawa – Mińsk Maz. – Tłuszcz
Mława – Maków Maz.

2. Reforma Kolei Mazowieckich:

Planowane jest wchłonięcie Kolei Mazowieckich przez ZTA (d.ZTM). Kolej Mazowiecka stałaby się tak jak SKM spółką działającą dla ZTA ,która byłaby zarządzana przez samorząd.
Następnie KM zostałyby połączone z SKM. W późniejszym okresie ZTA mogłoby (lecz nie musi) wprowadzić na rynek ajentów kolejowych (tj. ajenci autobusowi np. ITS Michalczewski czy PKS Grodzisk Maz.).
ZTA zarządzane by było przez:
-60% Samorząd Wojewódzki
-40% Urząd Miasta Warszawa

3. Reforma na terenie aglomeracji warszawskiej
W Warszawie Koleje Mazowieckie stają tylko na wybranych stacjach i pełnią role „pośpiesznej SKMki”. Poza Warszawą KM stają na stacjach końcowych SKMek ,zaś dalej bez zmian (czyli na każdej napotkanej)

Na każdym dworcu w Warszawie zostałby by wydzielone specjalne perony wyposażone w bramki (tj. w metrze) przeznaczone na poszczególne linie KM i SKM
Bilety KM zostałyby zastąpione kartą MKM (d. WKM) którą można by było doładować w specjalnych biletomatach które by znajdowały się w halach na dworcach bądź przy wejściu na dany peron (przed bramkami)
Każdy przystanek osobowy t zostałby ogrodzony i wyposażony w bramki, biletomaty i w monitoring. ZTA wynajęłoby ochronę która by chroniła w porach nocnych przystanki kolei ,lecz najpierw miasto i samorząd wojewódzki musi wykupić od PKP stacje, dworce i poszczególne szlaki kolejowe tak aby to samorząd i miasto dbało o bezpieczeństwo, czystość i jakość infrastruktury. System ten w przyszłości został wprowadzony na całym terenie woj. Mazowieckiego.

Koleje Mazowieckie korzystałyby z toru dalekobieżnego na linii Średnicowej. Do utrzymania odpowiedniej częstotliwości zaleca się dobudowę trzeciego toru na odcinku Dw. Zachodni – Dw. Centralny – Dw. Wschodni dla pociągów dalekobieżnych (np. Kraków-Gdańsk)

4. Przykładowe częstotliwości na wybranych stacjach:
Kod: Zaznacz całyStacja       Linie KM                      Częst. KM  Częst. SKM Częst. Ogólna
Sulejówek    216,217,226,230,279           12/20      20/30      7,5/12
Grodzisk Maz.216.217,226,230,239,240       12/20      20/30      7,5/12
Otwock       126,137                       30/60      20/30      12/20
Błonie       101,104,126,137               30/60      20/30      12/20
Piaseczno    426,437,438                   30/60      20/30      12/20
Legionowo    405,426,437,438               10/15      20/30      7/10
Wołomin      602.604,605,624               12/20      20/30      7,5/12
War. Wsch.   -------------------------      6/12      4/6        2,5/4
[/code]
Witam. Prezentuje ciąg dalszy mojego projektu:

Cz. II
REFORMA KOLEI MAZOWIECKICH

1. Reforma numeracji linii oraz wznowienia/likwidacje poszczególnych tras:
Linia Trasa Częst. (szczyt/poza)
KM1xx
KM101 Warszawa Zach. – Łowicz - Łódź 3h
KM104 Warszawa Zach. - Kutno 12h
KM126 Sochaczew -Pilawa 1/2h
KM137 Łowicz – Dęblin 1/2h

KM2xx
KM216 Żyrardów - Mińsk Maz. 1/2h
KM217 Żyrardów - Siedlce 1/2h
KM226 Skierniewice - Mińsk Maz. 20/30m.
KM228 Skierniewice – Czachówek - Łuków 2/3h
KM230 Piotrków Tryb. – Warszawa Zach. 4h
KM239 Piotrków Tryb. - Czeremcha 24h
KM240 Opoczno – Warszawa Zach. 3h
KM278 Siedlce – Łuków 2h
KM279 Siedlce – Czeremcha 12h

KM3xx
KM301 Warszawa Gda. – Zegrze 1/2h
KM302 Warszawa Gda. – Legionowo – Tłuszcz 1h
KM372 Sierpc – Legionowo – Tłuszcz 24h

KM4xx
KM405 Lot. Okęcie – Lot. Modlin 20/30m
KM426 Czachówek – Nasielsk 30/60m
KM434 Radom – Skarżysko Kam. 3h
KM437 Radom – Ciechanów 2/4h
KM438 Radom – Działdowo 1/2h

KM6xx
KM602 Warszawa Wil. – Tłuszcz 20/30m
KM604 Warszawa Wil. – Ostrołęka 24h
KM605 Warszawa Wil. – Małkinia 1/2h
KM624 Tłuszcz – Ostrołęka 2/3h

KM7xx
KM702 Warszawa Zach. – Płock 24h
KM717 Sierpc – Kutno 3h
KM757 Sierpc – Pułtusk 4h

KM8xx
KM812 Radom – Przysucha 3h
KM853 Dęblin – Drzewica 3h
KM889 Łuków – Radom – Łódź 24h

KM9xx
KM902 Warszawa Wil. – Szczytno 24h
KM912 Łapy – Szczytno 24h
KM947 Siedlce – Ostrołęka 24h
KM948 Łuków – Ostrołęka 24h

Przyszłość
Kozienice – Dęblin
Kozienice – Radom
Piaseczno – Grójec
Piaseczno – Nw. Miasto nad Pilicą
Pilawa – Mińsk Maz. – Tłuszcz
Mława – Maków Maz.

2. Reforma Kolei Mazowieckich:

Planowane jest wchłonięcie Kolei Mazowieckich przez ZTA (d.ZTM). Kolej Mazowiecka stałaby się tak jak SKM spółką działającą dla ZTA ,która byłaby zarządzana przez samorząd.
Następnie KM zostałyby połączone z SKM. W późniejszym okresie ZTA mogłoby (lecz nie musi) wprowadzić na rynek ajentów kolejowych (tj. ajenci autobusowi np. ITS Michalczewski czy PKS Grodzisk Maz.).
ZTA zarządzane by było przez:
-60% Samorząd Wojewódzki
-40% Urząd Miasta Warszawa

3. Reforma na terenie aglomeracji warszawskiej
W Warszawie Koleje Mazowieckie stają tylko na wybranych stacjach i pełnią role „pośpiesznej SKMki”. Poza Warszawą KM stają na stacjach końcowych SKMek ,zaś dalej bez zmian (czyli na każdej napotkanej)

Na każdym dworcu w Warszawie zostałby by wydzielone specjalne perony wyposażone w bramki (tj. w metrze) przeznaczone na poszczególne linie KM i SKM
Bilety KM zostałyby zastąpione kartą MKM (d. WKM) którą można by było doładować w specjalnych biletomatach które by znajdowały się w halach na dworcach bądź przy wejściu na dany peron (przed bramkami)
Każdy przystanek osobowy t zostałby ogrodzony i wyposażony w bramki, biletomaty i w monitoring. ZTA wynajęłoby ochronę która by chroniła w porach nocnych przystanki kolei ,lecz najpierw miasto i samorząd wojewódzki musi wykupić od PKP stacje, dworce i poszczególne szlaki kolejowe tak aby to samorząd i miasto dbało o bezpieczeństwo, czystość i jakość infrastruktury. System ten w przyszłości został wprowadzony na całym terenie woj. Mazowieckiego.

Koleje Mazowieckie korzystałyby z toru dalekobieżnego na linii Średnicowej. Do utrzymania odpowiedniej częstotliwości zaleca się dobudowę trzeciego toru na odcinku Dw. Zachodni – Dw. Centralny – Dw. Wschodni dla pociągów dalekobieżnych (np. Kraków-Gdańsk)

4. Przykładowe częstotliwości na wybranych stacjach:
Kod: Zaznacz całyStacja       Linie KM                      Częst. KM  Częst. SKM Częst. Ogólna
Sulejówek    216,217,226,230,279           12/20      20/30      7,5/12
Grodzisk Maz.216.217,226,230,239,240       12/20      20/30      7,5/12
Otwock       126,137                       30/60      20/30      12/20
Błonie       101,104,126,137               30/60      20/30      12/20
Piaseczno    426,437,438                   30/60      20/30      12/20
Legionowo    405,426,437,438               10/15      20/30      7/10
Wołomin      602.604,605,624               12/20      20/30      7,5/12
War. Wsch.   -------------------------      6/12      4/6        2,5/4
[/code]



czy ktoś mi może podesłać cały swój projekt? będę wdzięczny:P taka komunikacja za milion lay:P

piszcie: lordnever@pocztownia.org

Dla najlepszych nagrody się szykują;)

>